Analýza, obecné a dílčí metody analýzy 

Analýza, obecné a dílčí metody analýzy Analyza spociva v rozborech obsahove naplne jednotlivych druhu MF. Analyza tvori prvni fazi MF a na jeji vysledky v dalsich fazich navazuje rozhodovani a implementace. Pro vsechny druhy MF analyza zajistuje pocatecni rozborove poznatky a vytvari ramec pro efektivni naplnovani druhu MF. Analyza ma stnoveny pevne metodicke postupy zalozene na systemove analyze a muzeme ji chapat jako souhrn specifickych aktivit, cinnosti a prvky managementu.

Analýza, obecné a dílčí metody analýzy Analyza spociva v rozborech obsahove naplne jednotlivych druhu MF. Analyza tvori prvni fazi MF a na jeji vysledky v dalsich fazich navazuje rozhodovani a implementace. Pro vsechny druhy MF analyza zajistuje pocatecni rozborove poznatky a vytvari ramec pro efektivni naplnovani druhu MF. Analyza ma stnoveny pevne metodicke postupy zalozene na systemove analyze a muzeme ji chapat jako souhrn specifickych aktivit, cinnosti a prvky managementu. Pro analyzu jsou dulezite nasledujici kroky: identifikace problemu, stanoveni cilu analyzy, omezujicich podminek, volba vhodnych metod, aplikace metod a vyhodnoceni vysledku. A vnitrniho prostredi: je orientovana na vnitrni zdroje a zpusoby vyuziti techto zdrju A vnejsihp rostredi: zameruje se na faktory, ktere na podnik pusobi z makro mikro hlediska (mezinarodni vlivy, statni sprava, verejna samosprava...) A metody: PEST analyza: rozdeluje vlivy prostredi do 4 skupin – politicke (danova politika), ekonomicke (mira inflace), socialni (zivotni uroven) a technologicke (investice do nich). Jeji cilem je sestavit seznam faktoru, oddelit vyznamne od mene vyznamnych, stanovit vyvoj. BCG metoda: analyza ve forme matice a zahrnuje dve zakladni kriteria – rust trhu (vertikalni osa – vysoky, nizky) a relativni podil na danem trhu (horizontalni osa – nizky, vysoky). Obsahuje psi, otazniky, dojne kravy a hvezdy. SWOT analyza: nejrozsirenejsi a nejpouzivanejsi metoda. Porovnava silne a slabe stranky podniku s prilezitosmi a hrozbami. Silne stranky – kvalitni management. Slabe stranky – nekvalitni personal. Prilezitosti – slaba konkurence. Hrozby – silna konkurence. Vystupni poznatky se zpracuji do tabulky SWOT a pak se tabulka hodi do matice, kde jsou vnitrni faktory (silne a slabe stranky) a vnejsi faktory (prilezitosti a hrozby) Space metoda: analyza vnitrniho (konkurencni vyhody) a vnejsiho (mira inflace) prostredi. BSC Balanced Scorecard metoda: novym nastrojem. Soustreduje podniky na kratkodobe financni cile (pohled zakaznik – rychlost dodavky, pohled financni – tvorba hodnot, pohled procesu, znalosti...)