Škola Matematika
Úvod | Úvod do informatiky | Počítačové sítě | Hardware | Programování | Administrace | Bezpečnost | Technologie | Software | Operační systémy | Management | Matematika | Jazyky
| Název | Obrázek | Popis | 
| Matematika | ||
| 
	 | Základní znalosti matematiky pro VS. | |
| Gramatika | ||
| 
	 | 
 | |
| 
		 | ||
| 
		 | ||
| 
		 | ||
| 
		 | ||
| 
		 | ||
| 
		 | ||
| 
		 | ||
| 
		 | ||
| 
		 | ||
| 
		 | ||
| 
		 | ||
| Optimalizační metody | ||
| 
		 | Základy matematiky pro VS. | |
| Gramatika | ||
| 
	 | Vektor představuje veličinu, která má kromě velikosti i směr. Tím se liší od obyčejného čísla, neboli skaláru, které má pouze velikost. | |
| 
		 | Matice nad tělesem P je zobrazení {1,2,…,n}×{1,2,…,m}→P. Matice se obvykle označuje velkými tiskacími písmeny: A = (…). A teď česky. | |
| 
		 | Lineární nerovnice se řeší podobnými úpravami jako když počítáte běžnou lineární rovnici. Lineární nerovnice má zpravidla takovýto tvar: ax + b>0 (případně menší než, větší nebo rovno a menší nebo rovno). Nyní už stačí pouze upravit nerovnici do následující tvaru a výsledek je na světě: x>−b/a. Samozřejmě předpokládáme, že a≠0. | |
| 
		 | Lineární nerovnice se řeší podobnými úpravami jako když počítáte běžnou lineární rovnici. Lineární nerovnice má zpravidla takovýto tvar: ax + b>0 (případně menší než, větší nebo rovno a menší nebo rovno). Nyní už stačí pouze upravit nerovnici do následující tvaru a výsledek je na světě: x>−b/a. Samozřejmě předpokládáme, že a≠0. | |
| 
		 | ||
| 
		 | Simplexová metoda (Simplexový algoritmus) je iterativní způsob řešení problémů lineárního programování (lineární optimalizace) objevený americkým matematikem Georgem Dantzigem v roce 1947. Simplexová metoda postupuje od základního řešení, v každém svém kroku řešení pozmění takovým způsobem, aby hodnota účelové funkce byla vyšší než v kroku předchozím. Algoritmus terminuje, pokud řešení již nelze zlepšit (je optimální). | |
| 
		 | ||
| 
		 | Funkce více proměnných jsou přirozeným zobecněním funkcí jedné proměnné. Pomocí nich lze popisovat realitu ve vyšších dimenzích, a budeme tedy schopni řešit i složitější prostorové problémy. | |
| 
		 | Definice lokálního extrému se zcela přirozeně přenese do více rozměr?/P> | |
| 
		 | ||
| 
		 | ||
| 
		 | ||
| 
		 | ||