Škola Matematika


Úvod | Úvod do informatiky | Počítačové sítě | Hardware | Programování | Administrace | Bezpečnost | Technologie | Software | Operační systémy | Management | Matematika | Jazyky


Název

Obrázek

Popis

Matematika

Matematika

Výsledek obrázku pro matematika

Základní znalosti matematiky pro VS.

Gramatika

Funkce jedné proměnné

Výsledek obrázku pro matematika

 

Matematická logika

Výsledek obrázku pro matematika

 

Limita funkce

Výsledek obrázku pro matematika

 

Derivace funkce

Výsledek obrázku pro matematika

 

Integrál

Výsledek obrázku pro matematika

 

Průběh funkce

Výsledek obrázku pro matematika

 

Diferenciální počty

Výsledek obrázku pro matematika

 

Primitivní funkce

Výsledek obrázku pro matematika

 

Určitý integrál

Výsledek obrázku pro matematika

 

Aritmetická a geometrická posloupnost

Výsledek obrázku pro matematika

 

Limita posloupnosti

Výsledek obrázku pro matematika

 

Nekonečné řady

Výsledek obrázku pro matematika

 
     
Optimalizační metody

Optimalizační metody

Výsledek obrázku pro matematika

Základy matematiky pro VS.

Gramatika

Vektory

Výsledek obrázku pro matematika

Vektor představuje veličinu, která má kromě velikosti i směr. Tím se liší od obyčejného čísla, neboli skaláru, které má pouze velikost.

Matice

Výsledek obrázku pro matematika

Matice nad tělesem P je zobrazení {1,2,…,n}×{1,2,…,m}→P. Matice se obvykle označuje velkými tiskacími písmeny: A = (…). A teď česky.

Soustava lineárních rovnic

Výsledek obrázku pro matematika

Lineární nerovnice se řeší podobnými úpravami jako když počítáte běžnou lineární rovnici. Lineární nerovnice má zpravidla takovýto tvar: ax + b>0 (případně menší než, větší nebo rovno a menší nebo rovno). Nyní už stačí pouze upravit nerovnici do následující tvaru a výsledek je na světě: x>−b/a. Samozřejmě předpokládáme, že a≠0.

Soustava lineárních nerovnic

Výsledek obrázku pro matematika

Lineární nerovnice se řeší podobnými úpravami jako když počítáte běžnou lineární rovnici. Lineární nerovnice má zpravidla takovýto tvar: ax + b>0 (případně menší než, větší nebo rovno a menší nebo rovno). Nyní už stačí pouze upravit nerovnici do následující tvaru a výsledek je na světě: x>−b/a. Samozřejmě předpokládáme, že a≠0.

Lineární optimalizace

Výsledek obrázku pro matematika

 

Simplexový algoritmus

Výsledek obrázku pro matematika

Simplexová metoda (Simplexový algoritmus) je iterativní způsob řešení problémů lineárního programování (lineární optimalizace) objevený americkým matematikem Georgem Dantzigem v roce 1947. Simplexová metoda postupuje od základního řešení, v každém svém kroku řešení pozmění takovým způsobem, aby hodnota účelové funkce byla vyšší než v kroku předchozím. Algoritmus terminuje, pokud řešení již nelze zlepšit (je optimální).

Obecná úloha lineárního programování

Výsledek obrázku pro matematika

 

Funkce dvou proměnných

Výsledek obrázku pro matematika

Funkce více proměnných jsou přirozeným zobecněním funkcí jedné proměnné. Pomocí nich lze popisovat realitu ve vyšších dimenzích, a budeme tedy schopni řešit i složitější prostorové problémy.

Lokální extrém funkce dvou proměnných

Výsledek obrázku pro matematika

Definice lokálního extrému se zcela přirozeně přenese do více rozměr?/P>

Vázaný extrém funkce dvou proměnných

Výsledek obrázku pro matematika

 

Absolutní extrém funkce dvou proměnných

Výsledek obrázku pro matematika

 

Dopravní úloha

Výsledek obrázku pro matematika

 

Úvod do teorie grafů

Výsledek obrázku pro matematika