- Management -

Název

Obrázek

Informace

Podnikový management - pojetí a význam, typické manažerské činnosti

 

Pojetí a význam, typické manažerské činnosti Manazerske fce nebo cinnosti plni nekolik funkci – davaji predstavu o strukture manazareske cinnosti, dale dekompozici manazerske cinnosti na druhy a faze, davaji zakladni orientaci o naplni prace manazera, systemovy pohled na manazerskou cinnost.

Analýza, obecné a dílčí metody analýzy Analýza, obecné a dílčí metody analýzy Analyza spociva v rozborech obsahove naplne jednotlivych druhu MF. Analyza tvori prvni fazi MF a na jeji vysledky v dalsich fazich navazuje rozhodovani a implementace. Pro vsechny druhy MF analyza zajistuje pocatecni rozborove poznatky a vytvari ramec pro efektivni naplnovani druhu MF. Analyza ma stnoveny pevne metodicke postupy zalozene na systemove analyze a muzeme ji chapat jako souhrn specifickych aktivit, cinnosti a prvky managementu.
Rozhodovací procesy, základní metody rozhodování Rozhodovací procesy, základní metody rozhodování Rozhodovani je soucasti rozhodovaciho procesu a spociva ve volbe varianty z mnoha pripustnych variant.
Implementace, vedení, koordinace, informační systémy Implemantace, vedení, koordinace, informační systémy Chapeme ji jako prosazeni rozhodnuti, proste realizace nejake skutecnosti. Je narocna na koordinaci, na sladeni jednotlivych cinnosti a postpu. Je treti fazi MF a tyka se vsech jejich druhu MF. Pro vedeni implementace je nutne hospodarne nasazeni lidskych zdroju a to jak z casove tak i kvalifikacni urovne.
Funkce plánování, druhy plánů, jejich smysl a obsah  Funkce plánování, druhy plánů, jejich smysl a obsah Jedna se o prvni druh MF. Zameruje se na stanoveni cilu organizace a postupu k dosazeni techto cilu. Pro realizaci tvorby planu jsou zapotrebi znat cile, kroky (postupy), zdroje a omezujici podminky. V organizaci vytvarime cely soubor planu a to podle potreb organizace.
Obsah a postup sestavování podnikatelského plánu Obsah a postup sestavování podnikatelského plánu Jedna se o tzv zvlastni typ planu. Zalozeni podniku musi mit promysleny a planovity charakter a propracovany koncept. Zakladatelem muze byt vlastnik nebo manazer k tomu povereny. PP muze slouzit napr k ziskani uveru. V podstate neexistuje jednotna metodika, dle ktere by bylo presne mozne sestavit PP.
Organizování, prvky a systémy organizačních struktur Organizování, prvky a systémy organizačních struktur Jedna se o druhou MF zamerenou na prostorove zajisteni delby prace v organizacni jednotce. Umistuje lidi a kolektivy do struktur k realizaci ukolu. Vychodiskem procesu organizovani je seskupovani lidi a cinnosti k realizaci prvniho druhu MF tj planovani. Organizovani musi proste zajistit tvorbu struktur, na ktere jsou kladeny tyto cile – koordinace jednotlivych cinnosti, volba postupu dosazeni stanovenych cilu... Procesy organizovani jsou procesy k dosahovani cilu organizace.
Řízení lidských zdrojů a motivace Řízení lidských zdrojů a motivace V managementu maji lidske zdroje zcela zasadni a veliky vyznam! Proto nabyva na dulezitosti vyber, rozmistovani a hodnoceni pracovniku. Klademe duraz na schopnosti a dovednosti. Cinnost pracovniku je potreba usmernovat a koordinovat, hovorime o vedeni lidi. Rozlisujeme mekkou (zameruje se na komunikaci, motivovani a vedeni lidi) a tvrdou (vychazi z lidi jako zdroju konkurencni vyhody) podobu lidskych zdroju.
Kontrolní činnost, vnitřní a vnější kontrolní systém Kontrolní činnost, vnitřní a vnější kontrolní systém Je 4. a zaverecnym druhem MF. Spociva ve srovnani planovanych cilu s dosazenymi vysledky, proste zjisteni odchylek v rizenych procesech. Odchylky mohou byt podstatne – maji vliv na plneni cilu a vyzaduji nezbytne kroky k jejich naprave a nepodstatne – nevyzaduji zadne spesl opatreni Kontrola se muze tykat prakticky vsech aktivit, ktere organizace vykonavaji – finannci rizeni, marketing, odbyt atd.
Prosperita organizace a přístupy ke komplexnímu hodnocení organizace Prosperita organizace a přístupy ke komplexnímu hodnocení organizace Základní pojmy: 1) Prosperita – situace ve vývoji organizace, která zabezpečuje zdárné, úplné a dlouhodobé plnění její funkce. Činitelé ovlivňující prosperitu organizace - faktory o interní – strategie, struktura a kultura o externí – lobbing, předpisy, legislativa, monitoring - úloha managementu o zaměření na ekonomické aspekty – maximalizace zisku (eliminace škod, redukce nákladů a růst produktivity) o orientace na zákazníka – sleduje dosaţení střednědobých ekonomických cílů - trţní podíly, studie, certifikáty kvality, reference o důraz na prosperitu organizace – integrita procesů, paritní provozní základna, konkurenční výhoda, inovace Strategie - představuje určení základního směru, kterým by se organizace měla vyvíjet. Vypracování strategie vyţaduje od vrcholového managementu organizace časové úsilí v řádu několika týdnů.
Pojetí jakosti a základní principy managementu jakosti Pojetí jakosti a základní principy managementu jakosti Kvalita se stala samozřejmým atributem výrobků a sluzeb. Aby byla na výstupu garantována, musí být zabezpečeno řízení kvality ve všech stadiích vzniku výrobku, tedy od okamţiku prvních kontaktů se zákazníkem, přes přípravu výrobku či služby, nákup, vlastní výrobu, aţ po realizaci a servis.
Restrukturalizace a revitalizace firmy Restrukturalizace a revitalizace firmy Restrukturalizace a revitalizace firmy Transformace: Není moţné vyrábět něco co lidé nechtějí a abychom prosperovali je nutné zabezpečit maximální vyuţití disponibilních zdrojů a Restrukturalizace řízení a procesů a s ním spojené zavádění procesního řízení je nejprogresivnější sluţbou, kdy se nejdříve v rámci analýzy současného stavu v podniku snaţíme zachytit a koncentrovat znalosti o procesech.